Fundacja UNIQA startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”
- Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym na wszelkie przejawy przemocy rówieśniczej i przeciwdziałania jej, zanim eskaluje.
- Za kreację oraz produkcję kampanii odpowiadają agencje BUZZGROW i PZL.
Kampania jest silnym głosem przeciwko przemocy rówieśniczej, która często ukrywa się w milczeniu, wykluczeniu z grupy czy w anonimowych komentarzach w social mediach. Choć bywa niewidoczna na pierwszy rzut oka, dla dzieci i młodzieży może być równie dotkliwa, co przemoc fizyczna. Dlatego Fundacja UNIQA zachęca do większej uważności i wrażliwości na hejt, bo tylko, gdy go zauważymy, możemy z nim skutecznie walczyć.
W spocie, którego scenariusz powstał na motywach wiersza Marii Konopnickiej „Stefek Burczymucha”, znany szkolny tekst zostaje niespodziewanie zastąpiony prawdziwymi wyzwiskami, które dziecko czyta o sobie w social mediach. Sytuacja szokuje, ponieważ przedstawia prawdę o rzeczywistości wielu nastoletnich ofiar, które na co dzień – często w milczeniu – muszą mierzyć się z podobnymi sytuacjami.
– Z hejtem mierzymy się od dawna, ale dziś, gdy dzieci i młodzież mają smartfony i stały dostęp do mediów społecznościowych, to zjawisko przybrało na sile jak nigdy wcześniej. Nie ma od niego odpoczynku ani ucieczki. Młode osoby narażone na bullying, są atakowane nieustannie, często w sposób, który nam – dorosłym – może wydawać się niewinny albo zwyczajnie niezrozumiały. Dlatego powinniśmy zachować szczególną uważność i absolutnie nie pozostawać obojętnymi na choćby najmniejsze sygnały – przekonuje Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA.
Kampania podkreśla również ogromną rolę dorosłych w walce z przemocą rówieśniczą wśród dzieci i młodzieży.
– Czasem naprawdę wystarczy tylko jeden życzliwy dorosły, któremu dziecko może się zwierzyć, by zareagować zanim sytuacja eskaluje. I właśnie do bycia tym jednym uważnym i wrażliwym dorosłym zachęcamy naszą kampanią każdego rodzica, nauczyciela, ciocię czy wujka – mówi Małgorzata Podkońska, account menedżerka prowadząca projekt z agencji Buzzgrow.
W ramach kampanii powstał spot 30” i jego wersje skrócone, które są emitowane w social mediach i na YouTube. Za kreację i produkcję kampanii odpowiadają agencje BUZZGROW i PZL.