Fundacja UNIQA startuje z kampanią społeczną o hejcie „Między wersami”

  • Nie pozwól na hejt między wersami – to hasło najnowszej kampanii, w której Fundacja UNIQA zachęca do bycia uważnym na wszelkie przejawy przemocy rówieśniczej i przeciwdziałania jej, zanim eskaluje.
  • Za kreację oraz produkcję kampanii odpowiadają agencje BUZZGROW i PZL.

Kampania jest silnym głosem przeciwko przemocy rówieśniczej, która często ukrywa się w milczeniu, wykluczeniu z grupy czy w anonimowych komentarzach w social mediach.  Choć bywa niewidoczna na pierwszy rzut oka, dla dzieci i młodzieży może być równie dotkliwa, co przemoc fizyczna. Dlatego Fundacja UNIQA zachęca do większej uważności i wrażliwości na hejt, bo tylko, gdy go zauważymy, możemy z nim skutecznie walczyć.

W spocie, którego scenariusz powstał na motywach wiersza Marii Konopnickiej „Stefek Burczymucha”, znany szkolny tekst zostaje niespodziewanie zastąpiony prawdziwymi wyzwiskami, które dziecko czyta o sobie w social mediach. Sytuacja szokuje, ponieważ przedstawia prawdę o rzeczywistości wielu nastoletnich ofiar, które na co dzień – często w milczeniu – muszą mierzyć się z podobnymi sytuacjami.

Z hejtem mierzymy się od dawna, ale dziś, gdy dzieci i młodzież mają smartfony i stały dostęp do mediów społecznościowych, to zjawisko przybrało na sile jak nigdy wcześniej. Nie ma od niego odpoczynku ani ucieczki. Młode osoby narażone na bullying, są atakowane nieustannie, często w sposób, który nam – dorosłym – może wydawać się niewinny albo zwyczajnie niezrozumiały. Dlatego powinniśmy zachować szczególną uważność i absolutnie nie pozostawać obojętnymi na choćby najmniejsze sygnały – przekonuje Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA.

Kampania podkreśla również ogromną rolę dorosłych w walce z przemocą rówieśniczą wśród dzieci i młodzieży.

Czasem naprawdę wystarczy tylko jeden życzliwy dorosły, któremu dziecko może się zwierzyć, by zareagować zanim sytuacja eskaluje. I właśnie do bycia tym jednym uważnym i wrażliwym dorosłym zachęcamy naszą kampanią każdego rodzica, nauczyciela, ciocię czy wujka – mówi Małgorzata Podkońska, account menedżerka prowadząca projekt z agencji Buzzgrow.

W ramach kampanii powstał spot 30” i jego wersje skrócone, które są emitowane w social mediach i na YouTube. Za kreację i produkcję kampanii odpowiadają agencje BUZZGROW i PZL.


UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2022 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4,15 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł odszkodowań i świadczeniach. Obsługują 6,1 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają ponad 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2022 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 13,4 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

 


Załączniki do pobrania

Kontakt dla mediów