Zgłoszenie szkody w UNIQA po powodzi i deszczach nawalnych
Twoje mienie zostało uszkodzone w wyniku deszczów nawalnych lub powodzi? Sprawdź, jakie kroki podjąć w pierwszej kolejności i jak zgłosić szkodę.
Co zrobić po wystąpieniu szkody?
- W miarę możliwości najpierw zabezpiecz swoje mienie przed dalszym zniszczeniem.
- Wykonaj zdjęcia uszkodzeń i przygotuj sobie ich listę – ta dokumentacja będzie Ci potrzebna do zgłoszenia szkody.
- Dopiero po wykonaniu dokumentacji zdjęciowej możesz przystąpić do posprzątania nieruchomości i usuwania zniszczonego mienia.
Pamiętaj, że nie musisz czekać z posprzątaniem swojego domu lub mieszkania do czasu zgłoszenia szkody lub wizyty likwidatora. Dokumentacją szkodową będą zdjęcia, które wykonasz przed sprzątaniem.
Jak zgłosić szkodę?
Zachęcamy do korzystania z formularzy online, które są obecnie najszybszą formą rozpoczęcia procesu likwidacji:
- Klienci indywidualni: https://form.uniqa.pl/ui/real-estate/form-selection?itm_campaign=formularze_online_prestep_zgloszenie_szkody_home,
- Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe: https://formularze.uniqa.pl/uniqaforms/formularz-majatkowy oraz za pośrednictwem platformy iUNIQA,
- Klienci MŚP: https://www.uniqa.pl/pomoc-i-obsluga/msp/#zgłośszkodę,
- Klienci korporacyjni: https://www.uniqa.pl/pomoc-i-obsluga/ubezpieczenia-korporacyjne/likwidacja-szkod/ lub poprzez brokera ubezpieczeniowego,
lub kontaktu z naszą infolinią: 22 589 92 63.
Zgłaszając swoją szkodę, miej przygotowany:
- numer polisy,
- numer rachunku bankowego,
- dokumentację zdjęciową.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Zespół UNIQA Polska