Ponad 100 tys. zł od UNIQA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

  • UNIQA przekazała Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę wsparcie finansowe o wartości 101 348 zł.
  • Pieniądze pochodzą ze sprzedaży polis indywidualnego ubezpieczenia szkolnego w ramach projektu społecznego ubezpieczyciela „Masz moc na hejt”.

UNIQA rozpoczęła współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę pod koniec maja 2023 roku. Z każdej sprzedanej polisy indywidualnego ubezpieczenia szkolnego od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) ubezpieczyciel zobowiązał się przekazać złotówkę na rzecz Fundacji, w tym na działalność prowadzonego przez organizację telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Po roku kwota wsparcia sięgnęła 101 348 zł. Voucher o tej wartości firma przekazała Fundacji w jej warszawskiej siedzibie.

Działalność Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę budzi podziw i szacunek. Cały zespół wykonuje niezwykle trudną i odpowiedzialną pracę, zapewniając wsparcie psychologiczne i prawne dla dzieci, a niekiedy także ratując im życie  – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w UNIQA. – Z tego partnerstwa także my czerpiemy siłę, bo odnajdujemy w nim wspólne wartości i cele. Oferując polisę szkolną NNW z ochroną na wypadek hejtu w internecie, pokazujemy, że ubezpieczenia w istocie mają moc, także tę społeczną. Dzięki nim możemy wesprzeć najmłodszych, którzy niejednokrotnie pozostają sami ze swoimi problemami – dodaje Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Detalicznego w UNIQA.

Wspierające Fundację ubezpieczenie szkolne UNIQA umożliwia rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej na wypadek hejtu w Internecie. Jeżeli osoba ubezpieczona zostanie w Internecie pomówiona, znieważona lub bezprawnie ktoś ujawni informacje na temat jej życia prywatnego, będzie mogła skorzystać z pomocy prawnej, mającej na celu ochronę jej interesów. Dodatkowo, UNIQA może zorganizować i opłacić specjalistę IT, który podejmie działania zmierzające do usunięcia lub zatrzymania dostępu do negatywnych lub bezprawnie udostępnionych informacji, a także zorganizować i pokryć koszty konsultacji z psychologiem w formie 10 wizyt stacjonarnych oraz telekonsultacji.

Telefon zaufania 116 111 wspiera dzieci, które znajdują się w trudnej sytuacji lub potrzebują rozmowy o ważnych dla siebie sprawach. Ale to jedna z wielu aktywności, które realizujemy w ramach naszej działalności. Prowadzimy sieć Centrów Pomocy Dzieciom, angażujemy się w procesy legislacyjne, współpracujemy z sądami i organami ścigania, prowadzimy działalność edukacyjną, wspierając rodziców i profesjonalistów pracujących z dziećmi. To wszystko wymaga także zaangażowania finansowego, dlatego bardzo dziękujemy partnerom, którzy wspierają naszą działalność, ale też rozumieją, jak bardzo jest potrzebna – mówi Renata Szredzińska, prezeska zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

UNIQA od kliku lat angażuje się w działania edukacyjne i komunikacyjne związane z problemem cyberprzemocy. W ramach projektu „Masz moc na hejt” zrealizowała dwie szeroko zasięgowe kampanie społeczne, a także przeprowadziła dwie edycje warsztatów na temat hejtu w szkołach podstawowych. Udział w nich wzięło ponad 13,4 tys. uczestników, w tym 9,3 tys. uczniów.  W 2023 roku UNIQA powołała do życia Fundację UNIQA, która kontynuuje działania związane z hejtem w internecie, współpracując m.in. z Sekcją Koszykówki Legii Warszawa, Instytutem Cyfrowego Obywatelstwa, Uniwersytetem SWPS i firmą RESQL.


UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2022 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4,15 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł odszkodowań i świadczeniach. Obsługują 6,1 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają ponad 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2022 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 13,4 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

 


Załączniki do pobrania

Kontakt dla mediów