Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.

Dzięki usłudze mojeID klienci firmy będą mogli w prosty i szybki sposób potwierdzić swoją tożsamość podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Wprowadzenie tej nowoczesnej metody weryfikacji tożsamości jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku oraz preferencje klientów, którzy coraz częściej oczekują rozwiązań cyfrowych, gwarantujących bezpieczeństwo i wygodę.

– W UNIQA stawiamy na innowacje, które doskonalą wewnętrzne procesy i wzmacniają pozytywne doświadczenia naszych klientów. Zastosowanie mojeID to nie tylko odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na cyfrowe rozwiązania, ale przede wszystkim kolejny krok w kierunku zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa użytkowników. Dzięki tej inicjatywie proces zawierania umów ubezpieczeniowych staje się prostszy, szybszy i bardziej intuicyjny – mówi Justyna Kwiecień, dyrektorka Departamentu Doskonałości Sprzedaży Agencyjnej i Brokerskiej w UNIQA Polska.

Weryfikacja tożsamości za pomocą mojeID jest prosta i intuicyjna, a do potwierdzania danych wykorzystuje się własną bankowość elektroniczną. Na stronie wybranego dostawcy usług użytkownik wybiera usługę, z której chce skorzystać, a następnie jako sposób uwierzytelnienia wskazuje mojeID.

W kolejnym kroku wybiera swój bank, loguje się do bankowości elektronicznej, w której wyraża zgodę na przekazanie niezbędnych danych. Następnie jest automatycznie przekierowywany z powrotem na stronę dostawcy, aby dokończyć rozpoczęty proces.

– Dynamiczne zmiany w otoczeniu i  w nawykach konsumenta tworzą dla firm pole do budowania rynkowej przewagi. Digitalizacja procesów staje się współczesnym standardem biznesowym, a rozwój cyfrowych usług coraz częściej wymaga zdalnego potwierdzania tożsamości. Na naszym rynku mojeID stało się już powszechnym sposobem uwierzytelnienia online. Dzięki temu firmy z różnych sektorów, w tym ubezpieczeniowego, mogą oferować swoim klientom bezpieczeństwo i wygodę, ograniczając jednocześnie konieczność fizycznego załatwiania formalności – mówi Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji i Ognivo w KIR.

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad  22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych (PKO Bank Polski i Inteligo, Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank), ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka. mojeID umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości. Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl.


UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2022 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4,15 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł odszkodowań i świadczeniach. Obsługują 6,1 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają ponad 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2022 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 13,4 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

 


Załączniki do pobrania

Kontakt dla mediów