UNIQA drugim najchętniej wybieranym przez agentów ubezpieczycielem

  • W tegorocznym wewnętrznym badaniu UNIQA po raz pierwszy znalazła się na 2. miejscu wśród towarzystw, które agenci wskazują jako preferowane we współpracy.
  • Spośród wszystkich badanych obszarów agenci najlepiej oceniają ofertę produktową firmy, a największy wzrost satysfakcji w skali roku dotyczy jakości pracy infolinii oraz innowacyjnej obsługi agentów poprzez wirtualny makroregion.

Przeprowadzone w pierwszym kwartale 2024 roku badanie jest czwartą edycją ankiety, którą ubezpieczyciel realizuje wśród agentów. Swoimi opiniami z UNIQA podzieliło się ponad tysiąc agentów. Celem ankiety jest cykliczne badanie poziomu zadowolenia partnerów ze współpracy z firmą. Najnowsze wyniki potwierdziły awans ubezpieczyciela na drugie – najwyższe w historii badania – miejsce w zestawieniu najbardziej preferowanych przez agentów towarzystw ubezpieczeniowych we współpracy.

Jednym z naszych strategicznych celów było znalezienie się w czołowej trójce wyboru agentów i ten cel właśnie zrealizowaliśmy. To efekt długiej i konsekwentnej pracy nad wzmacnianiem wielu obszarów współpracy agencyjnej, którą bardzo precyzyjnie monitorowaliśmy w ostatnich dwóch latach. W tym czasie wzmacnialiśmy ofertę produktową, która dziś jest w pełni komplementarna, rozwijaliśmy narzędzia takie jak portal i infolinia, a jest to praca, która wciąż się toczy, czy usprawnialiśmy proces likwidacji szkód. Przez ostatnie miesiące z dużą atencją przyjmowaliśmy wszystkie uwagi i komentarze od naszych partnerów, starając się je przekładać na konkretne rozwiązania w niektórych procesach i to przyniosło rezultaty. Cieszymy się, że agenci dostrzegają naszą pracę. To nas motywuje do jeszcze większego wysiłku – wyjaśnia Anna Szewczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Sieci  Agencyjnej i Franczyzowej UNIQA Polska.

Wzrosty ubezpieczyciel odnotował we wszystkich badanych obszarach współpracy agencyjnej. Najlepiej oceniana przez agentów jest oferta produktowa UNIQA i współpraca z menedżerem. Z kolei na przestrzeni 2023 roku największy wzrost firma odnotowała w obszarze infolinii agencyjnej, co było jednym z priorytetów ubiegłego roku.

Dziękujemy agentom za uczestnictwo w badaniu. Wyniki ankiety dają nam dużo motywacji oraz wiedzy do dalszego wzmacniania współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Mamy pełną świadomość, że przed nami jeszcze wiele pracy do wykonania. Dzięki cyklicznemu badaniu wiemy w jakim kierunku powinniśmy konsekwentnie podążać. Nasz profesjonalny zespół buduje wiarygodność na konkretnych rozwiązaniach, dlatego nadal będziemy mocno wsłuchiwać się w głosy naszych partnerów – wyjaśnia Bartłomiej Biały, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Sieci Franczyzowej i Sieci Partnerskich UNIQA Polska.

UNIQA intensywnie rozwija współpracę agencyjną, poprzez wdrażanie zmian w produktach, narzędziach informatycznych i procesach dostosowanych do specyfiki rynku agencyjnego. W ubiegłym roku firma zorganizowała cykl spotkań w ramach programu UNIQA Bliżej Agentów, podczas których kadra zarządzająca wysokiego szczebla spotykała się z agentami w regionach i prezentowała kierunki rozwoju firmy. Jedną z istotnych zmian wprowadzonych w 2023 roku było wdrożenie obsługi OFWCA przez indywidulanych doradców działających w ramach Wirtualnego Makroregionu. UNIQA usprawniła także infolinię, znacząco skracając średni czas oczekiwania na połączenie. Kluczowym kierunkiem rozwoju będzie kontynuacja strategii bycia blisko agentów oraz wykorzystanie skali działalności i kompleksowej oferty produktowej do dalszego rozwoju współpracy z partnerami biznesowymi.


UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2022 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4,15 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł odszkodowań i świadczeniach. Obsługują 6,1 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają ponad 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2022 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 13,4 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

 


Załączniki do pobrania

Kontakt dla mediów