UNIQA Polska w 2024 roku z nową spółką i osobami zarządzającymi

  • UNIQA rozwija kanał dealerski, którym pokieruje Michał Gomowski, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej.
  • Do firmy dołącza również Bartłomiej Biały, który po trzech latach przerwy wraca do ubezpieczeń i obejmuje zarządzanie obszarem multiagencyjnym, siecią franczyzową i sieciami partnerskimi.

Od stycznia 2024 roku UNIQA wzmacnia swoją obecność w kanale dealerskim. Za rozwój tego obszaru biznesowego odpowiedzialny będzie Michał Gomowski, związany w ostatnich latach z Vienna Insurance Group. Teraz pokieruje nowo utworzoną spółką celową pod marką UNIQA. Równolegle zmiany nastąpią w kanale multiagencyjnym. Adama Moczydłowskiego, dotychczasowego dyrektora zarządzającego Pionem Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie, zastąpi Bartłomiej Biały, który po ponad trzech latach wraca do firmy i na rynek ubezpieczeniowy.

Do UNIQA dołączają dwaj doświadczeni i cieszący się uznaniem wysokiej klasy menedżerowie. W przypadku kanału dealerskiego tworzymy nowy rozdział w historii naszej firmy. Budujemy zespół o silnych kompetencjach i nie mam wątpliwości, że Michał bardzo sprawnie nim pokieruje. To rynek o dużym potencjale, na którym UNIQA jako czwarte największe towarzystwo ubezpieczeń majątkowych ma ambicję zająć adekwatną pozycję. Natomiast w kanale multiagencyjnym i sieciach franczyzowych, gdzie niezmiennie stawiamy na jakościową, stabilną współpracę z partnerami i kontynuujemy strategię bycia blisko agentów, otwieramy kolejny etap z Bartkiem, nowym szefem obszaru. Jestem przekonany, że po pełnym zakończeniu fuzji UNIQA z AXA, mamy wszystkie podstawy, aby z jeszcze większą energią i powodzeniem rozwijać naszą współpracę z agentami. Obu panom życzę powodzenia w nowej roli i wielu sukcesów – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce. – Jednocześnie chciałbym bardzo podziękować Adamowi Moczydłowskiemu za jego wieloletnią pracę na rzecz rozwoju silnej współpracy UNIQA z agentami, w szczególności za ostatnie lata z sukcesem przeprowadzonej fuzji w tym obszarze, oraz za jego zaangażowanie w stworzenie silnego zespołu – podkreśla Marcin Nedwidek.

UNIQA stawia na firmy dealerskie i leasingowe

Wzmocnienie współpracy i rozwój oferty w branży dealerskiej jest dla UNIQA jednym z priorytetów na najbliższe lata.

Naszym celem jest stworzenie solidnej sieci dystrybucyjnej wśród dealerów samochodowych, opartej na fundamentach partnerstwa, trwałych relacjach, wysokiej jakości usług i nowoczesnych technologiach. W tym kontekście powstaje UNIQA Automotive jako nowa spółka, która z jednej strony korzystać będzie z bogatego doświadczenia Grupy UNIQA, a  z drugiej strony wzbogaci się o specjalistów posiadających wieloletnie sukcesy w budowaniu i zarządzaniu współpracą z partnerami w obszarze szeroko pojętej branży motoryzacyjnej. Realizując wyznaczone cele, skupimy się na pozyskaniu klientów posiadających stosunkowo nowe pojazdy, stanowiących istotny segment na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. To kluczowy element strategii, która umożliwi nam osiągnięcie sukcesu na konkurencyjnym rynku – wyjaśnia Michał Gomowski.

Michał Gomowski swoją karierę zawodową poświęcił branży motoryzacyjnej oraz związanej z nią działalności finansowej. Zajmował kluczowe stanowiska w takich grupach jak Shell, BNP Paribas, Generali, Aviva i VIG. Szczególne osiągnięcia odnosił, organizując dystrybucję ubezpieczeń w kanale dealerów samochodowych. Najpierw w Generali w 2006 roku, tworząc sieć dystrybucji pod nazwą Generali Auto Program. W latach 2016-2023 był prezesem Benefia Ubezpieczenia, firmy dystrybucyjnej w grupie VIG, dedykowanej przede wszystkim do współpracy z dealerami samochodowymi. Spośród innych pełnionych funkcji był założycielem i pierwszym prezesem Polskiego Stowarzyszenia Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Ukończył Politechnikę Gdańską w 1994 roku, zdobywając dyplom magistra inżyniera mechanika samochodowego. W latach 1994-1995, jako stypendysta Rządu Francuskiego, kontynuował naukę we Francuskim Instytucie Nafty w Paryżu, uzyskując dyplom inżyniera francuskiej uczelni państwowej.

Zmiany w obszarze multiagencyjnym

Bartłomiej Biały zarządzanie obszarem sprzedaży multiagencyjnej. sieci franczyzowych i partnerskich przejmie na początku przyszłego roku.

Cieszy mnie perspektywa ponownej współpracy z agentami, z racji wcześniejszych doświadczeń znam ich bardzo dobrze. Wracam do silnego zespołu UNIQA, z którym pracowałem wiele lat. UNIQA to firma z kompleksową ofertą produktową oraz dużą skalą działalności, posiadająca perspektywy do dalszego rozwoju na rynku ubezpieczeń. Wspólnie z zespołem wykorzystamy ten potencjał do jeszcze większego wzmocnienia relacji z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Bartłomiej Biały.

Bartłomiej posiada 14-letnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej, które zdobywał w Liberty Ubezpieczenia oraz AXA Ubezpieczenia. W Liberty odpowiadał za rozwój kanału multiagencyjnego, zarządzał relacjami z umowami sieciowymi, wsparciem sprzedaży, procesem rozliczeń prowizyjnych oraz call center. W latach 2016-2020 w AXA Ubezpieczenia jako Dyrektor Departamentu Kanału Agencyjnego był odpowiedzialny za współpracę z umowami bezpośrednimi. Po przejściu do branży medycznej, w ostatnich trzech latach pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w Affidea Polska. Jest absolwentem SGGW w Warszawie na kierunku socjologia.


UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2022 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4,15 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł odszkodowań i świadczeniach. Obsługują 6,1 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają ponad 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2022 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 13,4 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

 


Kontakt dla mediów