Biuro prasowe - informacje dla mediów

Działalność wizerunkowa i społeczna

Superbrands dla UNIQA Polska


  • UNIQA znalazła się wśród najsilniejszych marek na polskim rynku
  • Marka została wyróżniona tytułem Superbrands 2020
  • Organizacja Superbrands od 25 lat wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – działa już w prawie 90 krajach

 

Zdobywając tytuł Superbrands 2020 marka UNIQA znalazła się w gronie najsilniejszych marek w kategorii ubezpieczenia i inwestycje, i jest laureatem polskiej edycji projektu.

Marka UNIQA została wyłoniona jako laureat Superbrands 2020 na podstawie badań konsumenckich przeprowadzonych przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na grupie 10 000 respondentów w lipcu ubiegłego roku. W ankiecie badawczej ocenie podlegają cztery główne aspekty marki tj. znajomość, korzystanie, polecanie i odradzanie. Szczególne miejsce w procesie certyfikacji zajmuje także Rada Marek, czyli specjaliści z dziedziny mediów, marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR-u. Głosy ekspertów w połączeniu z opiniami konsumentów wpłynęły na końcową ocenę.  

- Z roku na rok rośnie znajomość marki UNIQA, choć nie przeznaczamy dużego budżetu na promocję. Tym bardziej cieszy nas uzyskanie tytułu Superbrands, także dzięki opiniom klientów – mówi Katarzyna Ostrowska, dyrektorka komunikacji marketingowej i PR w UNIQA Polska.

I jak dodaje, w tym roku minie równo 20 lat odkąd austriacki koncern UNIQA wszedł na polski rynek, przejmując zakład ubezpieczeń Polonia. W Austrii UNIQA jest silną i powszechnie znaną marką.

- Do tytułu Superbrands 2020 świetnie pasuje odznaka Customers’ Friend – Przyjaciel Klientów, którą otrzymaliśmy kilka miesięcy wcześniej. To wyróżnienie przyznawane instytucjom, które budują najlepsze relacje ze swoimi klientami i zapewniają im usługi najlepszej jakości. Silna marka, która kojarzy się ze wsparciem dla klienta to nasze założenie strategiczne – mówi Katarzyna Ostrowska.

Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Podstawą do przyznania tytułu Superbrands jest Indeks Siły Marki. Tytuł Superbrands otrzymują marki konsumenckie, które uzyskały indeks większy niż 70 proc. ze średniej dla TOP 3 w danej kategorii i zostały pozytywnie ocenione przez Radę Marek oraz marki biznesowe, które zostały wyróżnione przez grono ekspertów.

Organizacja Superbrands od 25 lat wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – dzisiaj działa już w blisko 90 krajach. Do Polski projekt zawitał 2004 r. Od tego czasu proces certyfikacji, czyli wyłaniania laureatów, stopniowo ewoluował. Początkowo marki oceniane były wyłącznie przez ekspertów z dziedziny marketingu. Z czasem, w proces oceny zostali włączeni także konsumenci, jako faktyczni odbiorcy marek. Początkowa lista marek współtworzona jest przez konsumentów i kształtuje się w ramach badania  pilotażowego.

UNIQA Polska

Spółki UNIQA w Polsce koncentrują się na trzech segmentach. Są to UNIQA dla Ciebie, czyli oferta dla klientów indywidualnych, UNIQA dla Biznesu, czyli ubezpieczenia dla dużych firm oraz UNIQA dla Mieszkalnictwa, czyli polisy dla klientów z sektora mieszkalnictwa. Dla tych trzech segmentów ma kompleksową ofertę ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych i życiowych. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Ubezpiecza 70 proc. spółdzielni mieszkaniowych i ponad 40 proc. wspólnot mieszkaniowych. Polisy UNIQA można kupić w około 200 placówkach wyłącznych, jak też w multiagencjach oraz u brokerów. UNIQA uzyskała tytuł Instytucji Roku nadany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl za rok: 2015, 2016, 2017 i 2018. Pod koniec 2017 r. ubezpieczenie mienia za składką płatną miesięcznie, które dedykowane jest lokatorom spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, po raz trzeci uzyskało certyfikat „Dobra Polisa”. Z kolei w 2018 r. ubezpieczenie na życie Beztroskie Dziecko zostało wyróżnione tytułem Rodzinnej Marki Roku. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl

 

Grupa UNIQA

Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tys. pracowników i partnerów wyłącznych obsługuje 10,1 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2018 r. Grupa UNIQA zebrała 5,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji oraz na Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

KONTAKT DLA MEDIÓW