UNIQA wspiera wyprawę Marcina Gienieczki

  • Marcin Gienieczko wyruszył w samotny spływ najdłuższą rzeką świata
  • Wyprawa zgłoszona jest do Księga rekordów Guinnessa w kategorii: najdłuższa samotna podróż canoe
  • UNIQA wspiera oraz ubezpiecza Solo Amazon Expedition 2015

Po miesiącach przygotowań Marcin Gienieczko ruszył na podbój Amazonki. Celem jego wyprawy Solo Amazon Expedition 2015 jest samotne przepłynięcie rzeki Amazonki w canoe i tytuł pierwszego człowieka, który samotnie przepłynął najdłuższą rzekę świata.

Podróżnik zgłosił swój projekt do rekordów Księgi Guinessa w kategorii: najdłuższa samotna podróż canoe i zamierza przepłynąć Amazonkę w najkrótszym czasie.

UNIQA wspiera oraz ubezpiecza Marcina Gienieczko, w myśl hasła niedawno zakończonej kampanii reklamowej "Pomyśl, że masz odwagę wyjść szczęściu naprzeciw. Pomyśl UNIQA".

- Zaraziła nas pasja Marcina Gienieczko do tego projektu. A my stawiamy na ludzi z pasją, którzy potrafią cieszyć się życiem i korzystać z niego. Taki cel przyświeca naszej marce. Chcemy by nasi klienci oddawali się swoim pasjom, żyli pełnią, a my zapewnimy im bezpieczeństwo – mówi Katarzyna Ostrowska, dyrektor Departamentu Marketingu i PR w UNIQA. - Trzymamy kciuki za jego wyprawę. Źródła Amazonki odkrył polski podróżnik Jacek Pałkiewicz. Wierzymy, że Marcin Gienieczko będzie pierwszą osoba na świecie, która dokona samotnego przepłynięcia w canoe Amazonki.

Pierwszy etap wyprawy to 14-dniowy przejazd rowerem - z miejscowości Lima do San Francisco w Peru. Ten etap kończy się 31 maja, a już 3 czerwca Marcin Gienieczko ruszy canoe na podbój Amazonki. Tu z kolei czeka go prawie 6000 kilometrów wiosłowania przez wody tej wspaniałej rzeki. Zgodnie z założonym planem 13 września ma dopłynąć do celu, czyli miejscowości Belem w północnej Brazylii, w delcie Amazonki.

- Solo Amazon Expedition to projekt, który trudno porównać z wcześniejszymi przeze mnie realizowanymi. Jestem pierwszą osobą, która przepłynie Amazonkę solo. Zacznę od góry źródłowej Amazonki – Nevado Mismi (5600 m n.p.m.) – czyli od miejsca, w którym rodzi się wielka rzeka. Pierwszy etap, czyli przejazd przez Andy, pokonam na rowerze. Tak zamierzam dotrzeć do peruwiańskiej Luisiany, gdzie rozpocznę samotny spływ. Wsiądę do canoe i będę płynął Amazonką aż do Oceanu Atlantyckiego, marząc, by ustanowić rekord Guinessa – zapowiada Marcin Gienieczko.

Przygotowania do największego wyzwania, Marcin Gienieczko rozpoczął wiele miesięcy temu. Jednym z elementów było m.in. samotne przepłynięcie Rio Napo – jednego z dopływów Amazonki.

Wcześniej podróżnik samotnie przepłynął pontonem rzekę Jukon, największą rzekę Alaski (2003 r.) oraz cały system rzeczny Mackenzie (2005 r.). Ta ostatnia wyprawa została nominowana do nagrody National Geographic Traveler w kategorii wyprawa roku oraz wyróżniona w kategorii wyczyn roku na ogólnopolskim spotkaniu podróżników Kolosy 2005. W 2012 r. pokonał ponad 4 tys. kilometrów syberyjskiej rzeki Lena.

- Projekt wspiera pomorskie hospicjum dla dzieci, którego jestem honorowym patronem. Chcę tym dzieciakom pokazać, że niemożliwe nie istnieje. Dać im nadzieję i motywację. Oczywiście mojemu spływowi towarzyszyć też będzie bardziej materialna forma pomocy – za każde pokonane 10 kilometrów na konto hospicjum trafiać będą pieniądze – zapowiada Marcin Gienieczko.

Partnerami medialnymi Solo Amazon Expedition są TVN24 oraz Radio Kolor.


UNIQA Polska

UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU SA oraz UNIQA TU na Życie SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Obecnie UNIQA TU SA zajmuje 6. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej brutto, która w 2014 r. wyniosła 1,1 mld zł. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, mającej 130 placówek, jak też w multiagencjach oraz u brokerów i dealerów samochodowych. UNIQA jest laureatem konkursu Solidny Pracodawca 2014. W 2014 r. otrzymała również nagrody: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2014” za ubezpieczenie domów i mieszkań Twój DOM Plus, „Modernizacja Roku 2013” w kategorii „Obiekty biurowe”, Polską Nagrodę Innowacyjności Forum Przedsiębiorczości „Najwyższa Jakość Quality International” oraz Certyfikat „Innowacyjna Firma” za Portal Obsługi Sprzedaży POS, a także Certyfikat „Dobra Polisa” dla ubezpieczenia mieszkania ze składką płatną miesięcznie.

Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Grupa UNIQA

Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. 22 000 pracowników i współpracowników obsługuje 10 mln klientów w 19 krajach. UNIQA i Raiffeisen Insurance to dwie silne marki, gwarantujące bardzo dobrą podstawę do dalszego rozwoju. UNIQA jest obecna w 15 krajach Europy: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Kosowie, Chorwacji, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Czechach, Ukrainie i Węgrzech. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe we Włoszech, Szwajcarii i Liechtensteinie.


Załączniki do pobrania

Kontakt dla mediów