Wstępne wyniki sprzedażowe Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA za 2009 rok

Dobre wyniki spółek Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA w 2009 roku:

• 1 732,3 mln zł składki przypisanej - 770,4 mln zł spółka majątkowa, 961,9 mln zł spółka życiowa;
• znaczący wzrost w ubezpieczeniach mieszkań i domów (14%) oraz ubezpieczeniach zdrowotnych (58%);
• 38,5% wzrost w sprzedaży produktów życiowych ze składką regularną.

UNIQA TU SA

Wg wstępnych wyników, w 2009 roku Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA w Polsce zanotowała wzrost składki przypisanej brutto w ubezpieczeniach non-life na poziomie 2,9% do kwoty 770,4 mln zł. Szczególnie wysokie wskaźniki wzrostu składki UNIQA osiągnęła w strategicznie ważnych liniach biznesu: w ubezpieczeniach mieszkań i domów (wzrost o 14%), ubezpieczeniach zdrowotnych (wzrost o 58%), ubezpieczeniach ogniowych (wzrost o 7%) oraz ubezpieczeniach sprzedawanych za pośrednictwem Grupy Raiffeisen. Wzrosty zanotowano również w ubezpieczeniach assistance (78%) oraz gwarancjach ubezpieczeniowych (29%). Łącznie w ubezpieczeniach majątkowych o charakterze niekomunikacyjnym UNIQA osiągnęła wzrost składki o 7,3%.

W ubezpieczeniach komunikacyjnych, wyniki sprzedaży UNIQA za rok 2009 są satysfakcjonujące. Składka przypisana z ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wzrosła o 2,6%; na podstawie danych za III kwartały 2009 roku szacuje się, że są to wyniki lepsze od wyników rynku. Natomiast przypis w ubezpieczeniu Auto Casco spadł o 4,3%, co odzwierciedla ogólne tendencje w branży.

Na dzień 31 grudnia 2009 roku UNIQA TU SA spełnia wszystkie wymogi ustawowe w zakresie wypłacalności.

UNIQA TU na Życie SA

Wg wstępnych wyników UNIQA TU na Życie SA w 2009 roku zebrało składkę przypisaną brutto w wysokości 961,9 mln zł. Składka regularna wyniosła 47,2 mln zł i wzrosła o 38,5% w porównaniu z 2008 rokiem. Duży wpływ miał tu rozwój ubezpieczeń grupowych, dla których zanotowano 110,7% wzrost. W pozostałych grupach również odnotowano wysokie tempo wzrostu tj. dla produktów indywidualnych wskaźnik wzrostu wyniósł 20,3% a składka z bankowych ubezpieczeń kart i kredytów wzrosła o 14,9%. Składka jednorazowa wyniosła 914,7 mln zł, i podobnie jak w poprzednich okresach wynika głównie ze sprzedaży Inwestycyjnego ubezpieczenia na życie.

Na dzień 31 grudnia 2009 roku UNIQA TU na Życie SA spełnia wszelkie wymogi ustawowe w zakresie wypłacalności.

Komentarz 

- Pomimo niesprzyjającej koniunktury, wyniki osiągnięte przez nasze spółki w 2009 roku są bardzo dobre. Podczas gdy rynek ubezpieczeń życiowych ze składką regularną uległ stagnacji, niemal 40% wzrost sprzedaży tych produktów odnotowany przez UNIQA jest prawdziwym sukcesem. Znakomicie prezentują się również wyniki sprzedaży strategicznie ważnych dla nas produktów majątkowych - wyprzedzamy rynek w ubezpieczeniach mieszkaniowych; rekordowe dynamiki osiągnęły także ubezpieczenia zdrowotne - podsumował Jarosław Parkot, Prezes Zarządu Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA w Polsce.

- Strategicznym celem Grupy UNIQA na rok 2010 jest wzrost wyprzedzający dynamikę rynku. Wymaga to od nas rozwoju produktów, kanałów sprzedaży i procesów. Skoncentrujemy się na ubezpieczeniach życiowych ze składką regularną oraz majątkowych o charakterze niekomunikacyjnym. Planujemy rozszerzyć naszą ofertę dla wspólnot mieszkaniowych oraz budownictwa indywidualnego. W dalszym ciągu będziemy rozbudowywać perspektywiczne w naszym przekonaniu produkty zdrowotne - coraz więcej Klientów docenia alternatywę, jaką stanowią one zarówno dla państwowej służby zdrowia jak i prywatnych abonamentów medycznych. Jednocześnie pracujemy nad równomiernym rozwojem kanałów dystrybucji. Kluczowe znaczenie ma dla nas sieć wyłączna - otwieranie nowych placówek oraz rekrutacja agentów; stawiamy również na kanał brokerski, bancassurance oraz sprzedaż ubezpieczeń przez dealerów samochodowych. Nowy rok jest więc dla pełen nowych wyzwań, które jesteśmy gotowi podjąć - dodaje Parkot.


Kontakt dla mediów