UNIQA udoskonala likwidację szkód

Od 1 czerwca 2009r. UNIQA wprowadza możliwość zgłaszania szkód przez internet i uruchamia nowe, telefoniczne Centrum Pomocy. Działania mają na celu optymalizacje procesów likwidacyjnych i pozytywnie wpływają na jakość i komfort obsługi klienta.

- Moment, w którym klient zgłasza się do towarzystwa ubezpieczeniowego w wyniku poniesionej szkody, jest kluczowym momentem warunkującym jego opinię na temat tej firmy oraz decyzję o dalszym korzystaniu z jej usług. Kryterium oceny przestaje być cena usługi, a staje się jakość - wyjaśnia Jarosław Parkot, prezes zarządu Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA w Polsce. - Przywiązujemy bardzo dużą wagę do naszego procesu likwidacyjnego, starając się jak najlepiej spełniać oczekiwania naszych klientów. Stawiamy na prosty, wygodny sposób zawiadamiania o zdarzeniu, szybką reakcję, rzetelnie przeprowadzone oględziny oraz decyzję odszkodowawczą popartą profesjonalnie skalkulowanym odszkodowaniem, gwarantującym skompensowanie strat - podsumowuje Parkot.

Konsekwencją przyjętej strategii jest właśnie wdrożony internetowy system zgłaszania szkód, obsługiwany przez stronę www.uniqa.pl. Klient wypełnia odpowiedni formularz, w zależności od typu ryzyka, którego dotyczy zgłoszenie, który automatycznie trafia do Centrum Pomocy UNIQA. - Rozwój nowych technologii w połączeniu z rosnącym tempa życia powoduje, że coraz więcej spraw rozwiązujemy za pośrednictwem nowoczesnych kanałów dostępu, oszczędzając w ten sposób cenny czas. Szczególnie w krytycznych momentach, do jakich bez wątpienia należy wystąpienie szkody, klienci oczekują szybkiej reakcji ubezpieczyciela i formalności ograniczonych do minimum. Nowy, internetowy kanał dostępu jest naszą odpowiedzią na te potrzeby - mówi Jarosław Matusiewicz, Dyrektor Departamentu Odszkodowań i Świadczeń UNIQA.

Kolejnym krokiem na tym polu jest otwarcie nowego, telefonicznego Centrum Pomocy, które przejmie pełną odpowiedzialność za wszystkie telefoniczne i internetowe zgłoszenia szkód i świadczeń. Oprócz przyjmowania zgłoszeń i rejestracji szkód, Centrum prowadzić będzie ekspresową likwidację szkód, w której decyzja odszkodowawcza może być podjęta na postawie jednej rozmowy telefonicznej. - Wcześniej telefoniczne zgłaszanie szkód było dostarczane dla UNIQA przez firmę zewnętrzną. Dzięki stworzeniu własnego call center zyskujemy pełną kontrolę nad zgłoszeniem szkody, które jest kluczowym elementem procesu likwidacyjnego. Jednocześnie, w trosce o najwyższą jakość naszych usług, jednostka ta będzie prowadzić badanie satysfakcji klienta - dodaje Matusiewicz.

Klienci UNIQA mają możliwość zgłaszania szkód:

  • telefonicznie w Centrum Pomocy Grupy UNIQA 0801 597 597 lub 42 66 66 500 (numer dla tel. kom.) - Centrum jest czynne siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  • przez Internet na stronie www.uniqa.pl
  • osobiście w 4 Regionalnych Centrach Likwidacji Szkód i 13 Punktach Obsługi Klienta UNIQA
  • listownie lub faxem wysyłając wypełniony druk zgłoszenia szkody do Centrum Likwidacji Szkód UNIQA

Niezależnie od miejsca zgłoszenia, każde zgłoszenie jest natychmiast rejestrowane w jednolitym systemie rejestracji szkód.

Wysoka jakość serwisu likwidacyjnego Grupy UNIQA została doceniona m.in. przez niezależnych ekspertów zasiadających w kapitule Orderu Finansowego - nagrody ufundowanej przez miesięcznik ekonomiczny Home & Market - którzy w ubiegłym roku wyróżnili Centrum Pomocy UNIQA.


Kontakt dla mediów