Polisa elektroniczna z sukcesem wdrożona w UNIQA

  • UNIQA wdrożyła model sprzedaży ubezpieczeń na odległość
  • Teraz wystarczy e-mail, by klient mógł kupić ubezpieczenie
  • Nowe rozwiązanie to wsparcie dla agentów, którzy zyskują nowoczesne narzędzie do sprzedaży ubezpieczeń

 

Polisa komunikacyjna, ubezpieczenie mieszkania, a może podróżnicze? Obecni i przyszli klienci nie muszą wychodzić z domu by wznowić ubezpieczenie lub podpisać nową umowę z UNIQA. Ofertę mogą otrzymać od agenta drogą elektroniczną i zatwierdzić ją w dowolnym dla siebie momencie.

UNIQA wprowadziła polisę elektroniczną, czyli sprzedaż ubezpieczeń na odległość. Rozwiązanie pozwala sprzedawać wszystkie masowe produkty oferowane przez UNIQA bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z agentem, a wszystkie formalności związane z zakupem ubezpieczenia realizowane są drogą elektroniczną. Wystarczy, że klient poda pośrednikowi adres e-mail, na który otrzyma link weryfikujący jego tożsamość przy logowaniu do indywidualnej strony z ofertą. Następnie pozostaje mu akceptacja zakresu ubezpieczenia i natychmiast może pobrać polisę, a także otrzymuje ją mailem na wcześniej wskazany adres. Ma również ciągły dostęp do dokumentów, takich jak np. OWU, czy SWU na podstawie których zostaje zawarta umowa ubezpieczenia. Polisa elektroniczna to kolejny etap udoskonalania Portalu Obsługi Sprzedaży (POS), kompleksowego systemu do obsługi sprzedażowej i posprzedażowej.

UNIQA wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którym często brakuje czasu na wizytę w placówce. Nowe rozwiązanie przyśpiesza proces sprzedaży ubezpieczeń oraz poprawia jakość obsługi klienta. Z nowego rozwiązania chętnie korzystają agenci UNIQA. Polisy wystawione w tym modelu sprzedaży nie muszą być przez nich drukowane i archiwizowane – wszystko dzieje się automatycznie.

- Rozwijając system sprzedaży POS chcieliśmy poprawić jakość obsługi naszych klientów. Polisa elektroniczna pozwala nam osiągnąć ten cel. Tydzień po wdrożeniu funkcjonalności najlepsi z naszych agentów sprzedali już ponad połowę polis wykorzystując nowe rozwiązanie – mówi Jacek Szwankowski, kierownik projektu POS 2.0 w UNIQA.

W ramach polisy elektronicznej dostępne jest ubezpieczenie komunikacyjne (OC/AC), domu lub mieszkania Twój DOM Plus oraz podróżnicze Radość Odkrywania.

- Polisa elektroniczna jest ważnym elementem strategii dającej klientowi dowolność w wyborze kanału zakupu ubezpieczenia w UNIQA. Jednocześnie nasz pośrednik otrzymuje nowoczesny kanał kontaktu z klientem. Jest to także odpowiedź na potrzeby naszych pośredników w zakresie obsługi klientów. Wykorzystujemy kanał direct jako wsparcie sprzedaży realizowanej przez agentów – mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Centrum Klienta.

Rozwiązanie jest dostępne również na urządzaniach mobilnych. Kolejnym krokiem będzie możliwość otrzymania i akceptacji oferty UNIQA także za pośrednictwem SMS.

UNIQA prowadzi również sprzedaż ubezpieczenia mieszkania DOM Plus oraz turystycznego Radość Odkrywania kanałem direct za pośrednictwem strony www.uniqa24.pl.

Rozwój Portalu Obsługi Sprzedaży prowadzony jest przy współpracy z Comarch S.A. W ciągu ostatnich 3 lat zmienił się całkowicie wygląd serwisu, sposób prezentowania informacji oraz zakres jego funkcjonalności. To obecnie jeden z najnowocześniejszych systemów obsługi klienta przez pośrednika, a nie jedynie kalkulator składki. Każdy użytkownik POSa może w łatwy sposób dowiedzieć się wszystkiego o swoich klientach i portfelu ubezpieczeń. Kontakt z klientem w kwestii oferty, wznowienia lub płatności raty jest możliwy za pośrednictwem funkcji wysyłania SMS lub e-maila bezpośrednio z POS.


UNIQA Polska

UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU S.A. oraz UNIQA TU na Życie S.A., oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Obecnie UNIQA TU S.A. zajmuje 5. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, składającej się ze 130 placówek, jak też w multiagencjach oraz u brokerów i dealerów samochodowych. UNIQA jest laureatem konkursu Solidny Pracodawca 2014. W 2014 r. otrzymała również nagrody: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2014” za ubezpieczenie domów i mieszkań Twój DOM Plus, „Modernizacja Roku 2013” w kategorii „Obiekty biurowe”, Polską Nagrodę Innowacyjności Forum Przedsiębiorczości „Najwyższa Jakość Quality International” oraz Certyfikat „Innowacyjna Firma” za Portal Obsługi Sprzedaży POS, a także Certyfikat „Dobra Polisa” dla ubezpieczenia mieszkania ze składką płatną miesięcznie. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG. Więcej informacji: www.uniqa.pl

Grupa UNIQA

Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. 22 000 pracowników i współpracowników obsługuje 10 mln klientów w 19 krajach. UNIQA i Raiffeisen Insurance to dwie silne marki, gwarantujące bardzo dobrą podstawę do dalszego rozwoju. UNIQA jest obecna w 15 krajach Europy: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Kosowie, Chorwacji, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Czechach, Ukrainie i Węgrzech. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe we Włoszech, Szwajcarii i Liechtensteinie.


Załączniki do pobrania

Kontakt dla mediów